Romania anilor 2000 a fost martora unor transformari surprinzatoare in plan artistic, devenind o tara cu un deosebit potential muzical. Fie ca este vorba de piata de evenimente ori de numarul de artisti autohtoni recunoscuti dincolo de hotare, Romania se afla intr-o continua dezvoltare, construindu-si incet dar sigur imaginea unei tari cu un capital impresionant de resurse artistice.
Valorificarea acestui potential pentru crearea unor branduri ce pot ajunge in timp sa fie recunoscute si dincolo de granitele tarii, reprezinta astfel unul dintre principalele scopuri ale Asociatiei B’ESTFEST. Dupa ce B’ESTFEST, primul mare concept autohton de muzica live, a reusit sa treaca granitele tarii devenind unul dintre festivalurile europene cu potential, s-a inteles tot mai mult nevoia de a crea noi oportunitati de sustinere si promovare a artistilor locali. O serie de parghii care sa vina in sprijinul tinerilor talentati este ceea ce isi propune sa realizeze Asociatia B’ESTFEST, intelegand perfect necesitatea unui ajutor la inceput de drum. Totodata, incurajarea aparitiei unor concepte noi de evenimente artistice precum si sustinerea tinerilor si implicarea lor in programe voluntariat sau burse menite sa le ofere o experientra directa si o imagine cat mai ampla asupra manifestarilor culturale in general este o alta componenta de baza a activitatii Asociatiei B’ESTFEST.
Pasiunea pentru muzica este cea care a strans laolalta membrii asociatiei care, inca de la inceput, si-au dedicat activitatea unui scop comun: acela de a oferi muzicii romanesti o alta sansa, o alta posibilitate de afirmare si dincolo de hotarele Romaniei. De-a lungul timpului, trupe autohtone cu potential au depasit aceasta granita, fiind ajutate sa ajunga in fata spectatorilor straini pe scenele unor festivaluri recunoscute la nivel international. Povestea nu se opreste aici insa, ci continua cu noi planuri si proiecte dedicate produselor muzicale autohtone, obiectivele asociatiei devenind asadar extrem de clare:

1.Promovarea artistilor romani in cadrul unor evenimente muzical culturale care sa le inlesneasca ulterior o recunoastere internationala

2.Acordarea de asistenta, consiliere si promovare tinerelor talente autohtone in domeniul muzical

3.Initierea si coordonarea de parteneriate cu festivaluri si asociatii similare din alte tari, in vederea facilitarii schimburilor interculturale;

4.Devoltarea si mentinerea unei baze de date cu artisti romani si a reprezentantilor lor in scopul initierii si derularii de schimburi culturale pe plan national si international, cu alte asociatii avand acelasi profil.

5.Incurajarea finantarilor in sustinerea platformelor muzicale si a altor activitati ce promoveaza valorile autentice in domeniul artistic/cultural.

6.Elaborarea unor programe de burse si voluntariat in activitatile de event management

7.Promovarea si organizarea de conferinte, seminarii, ateliere de lucru, dezbateri pe teme muzical culturale in scopul includerii Romaniei in schimburile interculturale pe plan international.